Haftalık Dizi/Film Önerisi #1
Her hafta yayınlamaya karar verdiğim haftalık
dizi/film öneri yazısına hoş geldiniz. Bu yazı serisinde bazı dizi ve filmleri
spoiler olmamasına özen göstererek kısaca özetlemeye çalışacağım. Yazılarda
önerdiğim film ve dizileri izlemiş olmakla birlikte bu yazılarda bahsedilen
dizi ve filmler için Letterboxd sitesinde ‘Watchlist’ oluşturacağım. Bu sayede
filmleri daha kolay bir şekilde bulabileceksiniz. Çok fazla uzatmadan film ve
dizilere geçeyim. Ha bir de muhtemelen her hafta beşten fazla olmamak kaydıyla
öneri yapacağım. Haydi başlayalım.
1-Short Term 12 (Destin Daniel Cretton-2013)
Short term 12, tanımı koruyucu aile tesisinde 12
ay süreli kalması gereken çocuklar için kullanılan bir terim. Aslında bu yapım
2008 senesinde Cretton tarafından çekilen kısa filmin uzun metrajlı hali.
Konusu genel olarak bu tesiste kalan çocuklar ve onların bakıcıları ile ilgili.
İnsanlığa dair umutlarınızı tekrardan yeşertmeye yeltenen bir film. İyiliğin
kazandığı ya da en azından sonucu iyilerin belirlediği bir düzene sahip. Başrol
var demek biraz zor fakat ön planda olan üç isim var. Brie Larson, John
Gallagher Jr ve Kaitlyn Dever. Bu oyuncuların yanı sıra Rami Malek ve Brooklyn
Nine Nine’ın agresif ve duygusuz polis ablası Stephanie Beatriz de var. Film 90
dakikalık bir süreye sahip zaten izlerken de vaktin nasıl geçtiğini
anlamayacağınızı tahmin ediyorum çünkü film baştan sona akıyor.
IMDB Puanı; 8.0
2-Law Abiding Citizen (Felix Gary Gray-2009)
Law Abiding Citizen, eşi ve çocuğunun öldürülmesi
sonrası katillerinden intikam alan bir erkeği konu alıyor. Başrollerinde Gerard
Butler ve Jamie Foxx bulunan bu film bize hukuk-adalet denklemi içerisinde
cezaların yeterli olup olmadığını ya da bu cezaların adaletli olup olmadığını
sorgulatıyor. Hak, hukuk ve adalet kavramları çerçevesinde intikam arayan Clyde
(Gerard Butler) ve onun karşısına hukuku temsilen çıkan Nick (Jamie Foxx) 110
dakika boyunca birbirlerine karşı güven ağı örmeye çalışıyorlar. Filmin ilk
yarım saatinde ‘E şimdi her şey çözüldü daha ne olacak ki!’ diyebilirsiniz.
Şahsen ben öyle dedim ve film beni baya bir yanılttı. O sebeple sürprizlere
açık olun derim.
IMDB Puanı; 7.4
3-King Richard (Reinaldo Marcus Green-2021)
IMDB Puanı; 7.6
4-An Inspector Calls (Aisling Walsh-2015)
Harry Potter serisinden tanıdığımız David
Thewlis’in (Potter serisinde Lupin’i oynamıştı) başrolde olduğu An Inspector
Calls filmi tek mekânda geçen iyi bir gerilim filmi. Gizem ve suç janralarını
da içinde barındıran film, bir ailenin evlilik kutlamalarını yaparken bir
müfettiş tarafından ziyaret edilmeleri ile gelişiyor. Her aile üyesinin bir şekilde
bağı çıkan bir kadının öldürülmesi konu alınıyor bu filmde. Müfettişin soruları
ile ilerleyen film alınan cevaplar ile sanki açılan sandıklar gibi önümüze
düşüyor. Yaklaşık bir buçuk saatlik film izlerken sonunda ne olacak acaba
heyecanı yaratıyor bünyede. Aynı yönetmenin bir diğer filmi ‘Elizabeth Is
Missing’ de bir diğer önerim olabilir size.
IMDB Puanı; 7.7
5-Caliphate (Goran Kapetanovic-2020)
Geldik listenin son içeriği Caliphate’ye. Bu
arada Caliphate sözcüğü hilafet anlamında onu eklemeyi unutmayalım. Caliphate
dizisi Rakka’da yaşayan Pervin’in (Gizem Erdoğan) İsveç’te yapılacak bir
bombalı eylemin haberini Fatima’ya (Aliette Opheim) bildirmesi ile başlıyor.
Son derece zor koşullarda iletişim kuran Pervin-Fatima ikilisi bölümler
geçtikçe yeni bilgilere ulaşıyor. Bu sırada da İsveç’te yaşayan Müslümanların
(özellikle Sulle’nin) hayatlarını görüyoruz. Dizi 8 bölüm ve Netflix üzerinden
izlenmeye açık. Bu arada İslam ve Müslümanlık gibi hassas konuların iyi ele
alındığını ve bu konulara bir eleştiri olmadığını hatırlatayım. Caliphate, çok
bilinmeyen bir İsveç yapımı geçen sene çıkmış olmasına rağmen adını pek
duyuramadığını düşünüyorum ama listenin en yüksek puanlı içeriği bu dizi. Bu
yazıyı paylaşırken 5.bölümü izlemekteydim ve olaylar farklı noktalara geldi.
Merak edenler, görenler ama izlesem mi diye tereddüt edenler varsa kesinlikle
izlesin derim. Olayı daha fazla merak edenler varsa Bethnal Green Trio diye
aratarak bilgilere ulaşabilir.
IMDB Puanı;8.2
Bu haftalık benden bu kadar. Haftaya yeni içerikler ile görüşmek üzere.
Yorumlar
Yorum Gönder